bila lafasku tak mampu, diam-diam sahaja di situ

ku suka melihatmu tersenyum sebegitu, padaku itulah permandangan terindah

ku gembira membuatmu tertawa sebegitu, padaku duniaku sudah cukup sempurna

jika mampu aku selam lautan dalam mencari mutiara terindah, kau tahu itulah yang pasti aku lakukan

jika berupaya aku terbang ke langit tinggi mencapai bintang jauh di sana, kau tahu aku sanggup menahan sengsara

namun aku tak mampu, aku hanya seorang yang biasa sahaja

benar aku tak mampu, aku cumalah sang pencinta yang melihat… jauh dari sangkar ini…


ku suka mendengar setiap bait mesra puisi kau lafas menenangkan jiwa

ku ceria berjalan denganmu ke mana-mana, kerana langkah akan tetap terus bertenaga

di sisimu aku rasa seperti aku mampu lakukan apa sahaja

di sisimu aku seperti bukan diriku yang selalu dan biasa

jika aku mampu menyanyi akan aku lagukan puisi rindu ini untuk hiburanmu agar kau tahu apa yang aku rasakan selamanya

jika aku kuat untuk menyata bahawa dirimulah satu ku cinta tak perlulah aku sendirian di sini mengarang ceritera cerita fantasi dan khayalan aku bersamamu

tapi benar aku tak mampu, aku tak berupaya menyatakan sesungguhnya semua rasa dalam hatiku…

dalam hatiku hanya ada kamu, diam-diam di situ… diam-diam di situ

diam-diam sahaja di situ.


Comments

Popular posts from this blog

BEN ASHAARI kata AKU TAK SUKA , AKU TAK SUKA LAA !

Hantu Kak Limah Balik Rumah

KEBAIKKAN COMPLEX CARBS