a MAN at Work!!!! episode 2

sekarang ni bila masuk tempat kerja dan berkerja di bawah orang lain...barulah tahu yang sebenarnya kehidupan kita ni takkan henti-henti ada konflik...so, aku rasa bial aku menghadapi pelbagai jenis konflik dan gangguan semasa di UiTM dulu rasanya tak langsung meninggalkan kesan dah dlam diri aku ni...lantaklah apa orang nak cakap sebab in the end kita jer yang tahu macam mana kita lalui masa-masa yang sukar tu...aku dah tak nak ingat lagi dah benda-benda yang membuatkan jiwa, perasaan dan hati aku merusuh waktu dulu...

berbalik kepada praktikal training...benda-benda yang aku rasa aku just tengok kat dalam slot samarinda atau akasia selama ni actually berlaku betul-betul dalam real life...in work, people tend to be really competitive (baguslah tu) tapinya, they can actually do anything to be successful...regardless one action can be somewhat adverse to another...well, that is the rule of the game, survival of the fittest, kan...

talk about survival of the fittest...i was once a person yang can be really mengikut jer...takde self-respect and takde self-actualization, meaning that i have no (if tak pun, very little) self-worth...completely kurang self-esteem...

i'm not ashamed to admit i am like this dulu...pathetic, kan...
but now...i want to be like him...suddenly i admired him really, really much right now...
so, sekarang ni aku nak belajar semua benda itu dan try to be someone i dont occasionally be...i want to be somebody new...yang tak kisah dengan apa yang orang lain nak buat, asalkan aku berjaya dlam hidup aku...i wanna be a little more assertive and bold...a little meaner but yet well-tolerant...that is the Jahn i picture, right now...

p/s - kerja tak sampai seminggu, dah nak berangan lebey,kan...

Comments

Popular posts from this blog

BEN ASHAARI kata AKU TAK SUKA , AKU TAK SUKA LAA !

Hantu Kak Limah Balik Rumah

KEBAIKKAN COMPLEX CARBS