cuba sekali berfikir...

jika kau kata malam selalu sejuk
dinginnya tak menyenangkanmu...
cuba sekali berfikir... apa yang kau buat kepadaku...

bila setiap kali kau mengeluh
dan katakan dunia selalu menyisihkanmu...
cuba sekali berfikir... adakah aku tak tahu perasaan itu...

setiap saat kau menjerit dan katakan kau tak perlukanku
adakah kau tahu hatiku perit kenangkan yang aku sangat sayang padamu...
ketika kau selalu pulang padaku dan anggap aku selalu menerimamu
tanpa sesal kenapa mengulang perilaku dan sakitiku

cubalah sekali berfikir
cuba sekali kau... fikir tentang aku...












tak ada orang dalam dunia ini yang sanggup diperlakukan for granted, tapi kenapa masih ramai tak mampu keluar daripada keadaan tersebut...

sebab sayang?

sebab cinta?

sebab kasihan?

atau cinta ajar mereka membodohkan diri terus dan terus?

hanya untuk orang yang tidak layak...

cuba sekali berfikir...





p/s - emo pulak aku, kan...whahahahahhhahah!!!!!

Comments

S Y A Z A said…
jahn...
ari2 aku click adv ko..
:)
Mohamadjahn said…
kenapa post ni yang kau komen?
dhiya zafira said…
Jahn..akak suka puisi ni...dalam kata2 dia..hahaha..pandai buat ek..akaklah penulis yg tak reti nak buat puisi/sajak what so ever tu
Mohamadjahn said…
ahahahaha...

takde la pandai sangat kak...

ilham kawan-kawan punya cerita...

ilham cerita sendiri pun ada jugak, tapi bukan yang ni la...hehehe...
Eera Shera said…
wow..dis is great jan!bes2...dlm meaningnye...suka la
Mohamadjahn said…
thanx eera...inspired from a true story tau ni...hehehe... mak iah, cam sikit lak org rasa benda benda camnni...hahaha...

anyway, glad u like it!
be sure to follow up puisi perasan yang lain-lain tau!

Popular posts from this blog

BEN ASHAARI kata AKU TAK SUKA , AKU TAK SUKA LAA !

Hantu Kak Limah Balik Rumah

KEBAIKKAN COMPLEX CARBS