erti sahabat

Jahn nak jumpa kawan dia hari ini, so dia bawak aku… kawan dia awek… babes pulak tu! Aku? Aku temankan dia je, sebab dah lama dia tak jumpa kawan dia tu… so, dia kata segan…haktuih, kan… segan, perangai kau cam setan takde pulak nak segan…hmm…





Tapinya, kan… dari tadi aku tengaok tak sampai-sampai pun kawan dia ni… aku pun cam bosanlah… aku tanya Jahn, “betul ke kawan kau ni nak datang sini?”

i CITY, Shah Alam
Oh, buat pengetahuan korang kami di iCITY, Shah Alam. Jahn balas, “ datanglah… dia ondewei!” aku buat muka macam tak percaya.
45 minutes later...
Tak lama tunggu dalam 45 minit, hah… tak lama tunggu, kan! 45 minit lepas tu kawan dia sampai… mak aih, lawa sungguh lawa, lawa, lawa! Aku monolog dalaman kejap. Jahn pergi mendapatkan kawannya itu… aku pun sama, buat macam kenal sangat ni, hah! Padahal… baru hari ni jumpa.

Tina: hai Jahn...Emil!
Nama diberi Tina. Kawan dari kecil, katanya…

“Tina, lambat la kau! Kau dok kejap sini… aku g beli air dulu, ok? Emil… jom!”

Aku pandang kiri kanan lepas tu aku cakap,” aduh…ahh.. ahhh, kaki aku sakit… kebas…”

Jahn gives me that smolder… yang biasa dia buat… aku pun balaslah macam biasa.

Jahn: what Emil? kau tak nak temankan aku?
Emil: ye... kau pergi sendiri...
“Okay… fine… stay here! Don’t do something stupid!!”

Jahn jalan terhenjut –henjut macam snoop dogg… feeling-feeling jelah… makin kejap, makin jauh dia dari pandangan… this is my chance!

Tina: ehmm.. hai, Emil...
Emil: hai, sayang...
Tina pandang aku sweet je… aku balaslah sweet juga…kami duduk di bangku bersama-sama dengan mesra, hahaha… menokok tambah cerita, kan…

“Kawan Jahn?” tanya Tina.

“Ha’ah… housemate… dah lama ke kenal Jahn tu?” tanya aku pula seperti sudah gaharu cendana pula, kan… sudah tahu saja tanya-tanya lagi, kan…

“We’re grew up together, kinda like a brother to me.”

“Oh,” balas aku macam takde benda nak cakap, tiba-tiba terkedu tanpa sebab.

“So, is Jahn is behaving himself?” tanyanya pula.

“What? What do you mean?”

“Hahahaha, I’m just joking… is he good to you?”

Tina: joking... I'm not saying you guys are GAY!!
“Yes… he did… well… he is sometimes a punk… you know… over some stuffs, quit unreasonable at times and irresponsible,” balas aku kutuk Jahn kaw-kaw.

“…but he is a good guy, right?” tanyanya lagi.

Aku menjungkitkan kening sendiri,”… yeah, most of the times, he makes me happy.”

“Happy? Uuu…”

Tina: happy? what kind of happiness that he gave?
“Not like that-lah!”

“I tak cakap apa-apa… you yang fikir!”

“Habis tu you yang fikir dulu.”


Aku menghela nafas berat. Kuat main-mainkan orang juga minah ni.

Emil: hmm, nanti kau!!
“Emil you’re a nice guy… I’m glad you’d be friend with him,” katanya sambil memuncungkan bibir ke arah Jahn yang sedang terkocoh-kocoh lari kepada kami dengan 3 tin Pepsi.

Aku macam pelik-pelik sikit, sebab tak faham apa yang cuba Tina katakan… tapi tak lama sebab dia balas, “… dia tu kadang-kadang tak pandai jaga diri. Looking at you I think you can look after him… that is what friendship is all about ~ looking up for each other.”

Tina: well, actually both of you are really nice guys....
Emil: well thanks... glad you'd think that way...
Aku senyum ikhlas, ikhlas seikhlas ikhlasnya. Seikhlas-ikhlas yang mungkin rasanya…



Jahn: aku jaga kau, kau jaga aku... jaga sama-sama...
Emil: hmm, it's nice that we're buddies...
Jahn: hurmmmm... [sighing]
Emil: kalau rindukan Tipah ke, siapa-siapa ke... give them a call jelah...
Jahn: i'm not sure if they're missing me...


p/s - I love Rapunzel...

Comments

yanie said…
fuck u
tipah aje lah kan
aku kecik ati
FULLSTOP
Mohamadjahn said…
ah kau...penah plak kau ingat kat aku ni haah...

Popular posts from this blog

BEN ASHAARI kata AKU TAK SUKA , AKU TAK SUKA LAA !

Hantu Kak Limah Balik Rumah

KEBAIKKAN COMPLEX CARBS