berlari

pernahkah kau berlari, kau hanya ingin pergi
tapi mereka tetap mengekori... tak henti-henti
pernahkah kau berfikir, sampai bila harus begini
setiap hari tak berubah... sehingga kau mahu pergi

aku pernah di situ, terfikir mengapa harusku bertahan
menunggu yang takkan datang
lelah, penat, sakit, sedih... semuanya bercampur-baur
sehingga ku tak fahami diri sendiri

tetapi saat Dia hadirkan perasaan itu,
buat aku terfikir, kenapa perlu ia berlaku
aku cuba fahami mengapa ini yang terjadi
lalu akhirnya, aku bangkit teguhkan diriku

setiap yang berlaku... Dia tahu yang terbaik
apa untuk dirimu... walaupun kau ragui
setiap yang terjadi... Dia bukan hanya menguji
apa yang terjadi... kerana kasihNya adalah sejati


jika kaumasih berlari, kau teruskan berlari
biarpun mereka tak berhenti mengekori... jangan pernah berhenti
jika kau masih berfikir, sampai bila hendak berfikir
kerana tiadakan berubah... sehingga kau teruskan... berlari...


Comments

Popular posts from this blog

BEN ASHAARI kata AKU TAK SUKA , AKU TAK SUKA LAA !

Hantu Kak Limah Balik Rumah

KEBAIKKAN COMPLEX CARBS