Posts

TCCOW TALK 4

REVERSE TCCOW – SWING THE PENDULUM BACKWARD.  Okay, selepas Part 17, starting Part 18 nanti, TCCOW akan masuk kepada timeframe all-flashback tau... yang diberi nama REVERSE TCCOW – Swing the Pendulum Backward. (tajuk nak omputih aje, kan... gedik kau Jahn, kan... cam haram, kan!) TCCOW akan bersambung dengan 2 episod back to back tentang Izz Karami sahaja pada Part 18 dan Part 19. Dan disambung dengan a few Acts lagi pada Part 20. Tajuk yang diberikan kepada imbas kembali mega ini adalah THE CHRONICLES OF IZZ KARAMI. Haaa! The chronicle sangat, kan... Okaylah, apa itu chronicles? Mengikut kepada copy paste daripada Kamus Inggeris Melayu Dewan, versi Pendeta:- chronicle n babad; vt membabadkan: a group of historians ~d the events leading up to the war , sekumpulan ahli sejarah membabadkan peristiwa-peristiwa yg membawa kpd peperangan. Haa, faham? Kemain copy paste lagi, kan... plagiarism sangat, kau! Tapi Jahn cam tak faham sangatlah apa ‘babad’ tu. Chronicle faham... ha...

TCCOW Special Episode 4.2 – Imaniah & Rukia

Part 4 Imaniah dan Rukia menunggu di balai ketibaan dengan perasaan yang berdebar. Mereka datang ke sini hari ini semata-mata hendak mengintai aka skodeng Jimmy. “Kau rasa dia dah okay?” tanya Imaniah. “Kak Dhiya kata dia dah okay,” balas Rukia. Mereka memang tidak ada kerja sebenarnya, hari itu Rukia sudah memberi alasan untuk mengambil kawannya tetapi sebenarnya bohong semata-mata untuk berjumpa dengan Jimmy. Imaniah pula selepas menghantar kawannya masih menunggu di situ untuk mengintai Jimmy. Mana dia tahu Rukia pula yang sudah mengambil kesempatan berborak dengannya. Kalau diikutkan hati, mahu sahaja dia mengacau tetapi sejurus selepas itu, flight Jimmy sudah hendak berlepas. Melepaslah dia hari itu. Hari ini memang dia tak akan melepaskan peluang. Mesej daripada Dhiya Zafira memberitahu mereka semua akan pulang hari ini. Semua? Siapa lagi? “OMG, OMG... excitednya I!” desah Imaniah kuat. Rukia memandang dengan pandangan sedikit jengkel. Alah, aku dah dapat borak dengan Jimmy har...

novela the curious case of whatever 17

Part 17  Act 81 – AN OVERKILL COMMANDO SKILL “Rif, aku tahu kau berdendam dengan Raphael tapi jangan bahayakan misi ini,” kata Ed seakan tahu apa yang ada dalam fikiran Rifqi. “Ed, kejadian petang tadi adalah disebabkan oleh si keparat bernama Raphael tu, kau nak aku duduk diam?” balas Rif tidak memandang kawannya itu. “Aku tahu, Rif. Kau marah, kau benci dengan mereka tapi kita kena tunggu masa yang sesuai. Kalau tidak semuanya akan jadi sia-sia,” balas Eddie Sufian berasionalan dengan Rif. Memang selama ini, dalam keadaan yang paling sukar, Eddielah yang paling rasional sekali. Rif melepaskan hela nafas yang berat. Dia memang marah tetapi mengenangkan kawan-kawan lain yang sudah bertungkus lumus untuk misi ini, dia kembali kepada kewarasannya semula. Walaupun jika diikutkan, malam ini juga dia mahu mencari Raphael dan memenggal kepala lelaki jahanam itu. “Aku bagi peluang sebab Luqman ketua operasi ni. Aku bagi peluang sebab Jimmy dah bahayakan dirinya untuk bantu. Dan aku ba...

TCCOW Special Episode 4.1 – Imaniah & Rukia & Dhiya Zafira

Assalamualaikum, hai... This is the 1st part (hence, episode 4.1 tu) untuk episod istimewa featuring Imaniah dan Rukia, 2 of my friends di Facebook, Jahn sebelum ni jarang aka tak pernah atau lama dah tak keep in touch dengan mereka. Tapi Jahn memang nak buat something for Jimmy and decide nak buat in special episode. Mula-mula nak cari seorang tapi terfikir plot cerita ni ok kalau ada 2 orang, so Jahn taram jelah... mula-mula jugak, nak buat episod yang agak-agak santai tetapi terjadi cam serious pulak... tapi signature style Jahn kan ada lawak-lawak sikit, so still lawak ada, okay, jangan stress! but basically, baca episod ini akan buat pembaca semua boleh figure out a lot of things yang bakal Jahn ceritakan kemudian...  so, silalah baca... To Imaniah Fajaya Othman dan Rukia Chan... no hard feeling kalau garapan Jahn ni cam poyo ye! Hehehe! Part 1 Di dalam perjalanan ke Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur Haiyan Rifqi yang sedang memandu MyVi hitam itu memandang Afiq...

TCCOW TALK 3

Image
MR. KOMANDO OKAY, ingat tak dalam Jauh Kau Pergi ada satu scene di mana Afi meneka kepakaran setiap komando-komando yang ada itu kecuali Jimmy. Katanya, Helmi pakar medik sebab dah sah-sahlah dia budak medik dekat USM dulu. Luqman pula was a UIA student, so... if it’s a UIA student, English and Arabic should be his makanan, kan? Cuma Eddie Sufian dan Haiyan Rifqi sahaja yang tidak ditekanya dengan jelas. Both are UTM’s engineering student. And she just deliberately didn’t state who the sniper is and who’s the bomb expert thought she left the 2 skills to the guys. So, my money is going for this.  Luqman – Communication expert  Helmi – Medic expert  Eddie – Sniper expert  Rif – Bomb expert  Jimmy – Spy/Information expert  Sila pay attention pada Eddie, Rif dan Jimmy... sebab tak ada tekaan yang definite daripada Afi.  Boleh nampak tak kenapa?  Eddie dan Rif masing misteri sik...