sekadar luahan di pagi hari

ASSALAMUALAIKUM.

in life, we've went through a lot of things. good things and bad things. encouragements and obstacles. but what really matter was that we undergone those things.

one moment when you felt things were hard, you just wanted to call it quit. your spirit went away and you couldn't make things right to where it belong. it's just sad, how you can actually be so fragile in a way you shouldn't have been. but that's life, we're just human who slipped in things.

but that's it... you're slip. you don't mean to make mistakes. things happen. each and every of it has a reason.

the other time when you were at the right track of doing something, you were eager to kill it to the very end. it was a satisfaction you received when you knew that what were you doing was according to the careful expectations. the feeling of contentment filled your very soul.

but often at times, you'd become conceited. so smug and cocky. and this time around, you didn't realized that what you've achieved were being propped by a lot of other people. directly and indirectly, they have contributed in that glorifying feeling you've attained.

that is also the home-bred of a human, forgetful.



kegagalan ataupun kejayaan yang pernah kita kecapi sekarang bukanlah sesuatu yang perlu kita letak di tangga paling atas dalam setiap apa yang akan kita lalui, tempuhi dan lakukan pada masa akan datang.

memikirkan terlalu banyak tentang kegagalan yang pernah kita rasakan tidak akan membawa kita ke mana-mana melainkan rasa rendah diri dan tidak yakin dengan kebolehan yang dipinjamkan Allah.

mendabik dada dengan kejayaan yang sudah kita kecap juga bukanlah suatu perkara yang elok untuk dicanang serata dunia kerana setiap yang ada di muka bumi ini berubah mengikut masa. jika anda fikir dengan formula yang sama anda mampu berjaya lagi, teruskan.. namun ingatlah revolusi ada dalam setiap sesuatu. sebaiknya kita bersedia dengan setiap kemungkinan.

dan hargailah setiap insan yang anda tahu dan sedar, sentiasa mendukung anda dalam apa juga keadaan. berterima kasih dengan mereka kerana tanpa mereka anda bukan siapa-siapa.

Ucapan Ramadhan 21 kepada semua dari Jahn di sini.

Comments

senyumSOYA said…
gagal banyak kali bukan gagal selamanya..
cari jalan perbaiki diri..insyaAllah..

^^"

salam lebaran..maaf zahir & batin..^^”
Mohamadjahn said…
cektipah, I love you more..

senyumSOYA, selamat hari raya dan maaf zahir batin juga... thanks datang ke blog usang ini lagi...heheh...

Popular posts from this blog

BEN ASHAARI kata AKU TAK SUKA , AKU TAK SUKA LAA !

Hantu Kak Limah Balik Rumah

KEBAIKKAN COMPLEX CARBS