bertahan selama ini

bertahan selama ini
walaupun badai, taufan melanda bumi
tak akan sekali aku pergi
kerana aku sudah kuberjanji

bertahan selama ini
walaupun perih dan pahit merintangi
aku telan semua sekali
kerana cinta ada dalam hati

namun mengapa, sukar benar kau fahami
cuba mengerti jiwa ini turut sedih disakiti
dan mengapa, tak sekali kau berfikir
untuk senangkan hatiku walaupun cuma sedetik

aku bertahan selama ini
dan berharap akan mampu lagi 
untuk bertahan selepas ini
bertahan selama ini
bertahan untuk selamanya cintakanmu
bertahan untuk tak melukakanmu
bertahan untuk membahgiakanmu
bertahan untuk kau dan...aku?
aku?





Jahn: Bila cinta membawa kita ke suatu tahap yang tak ke mana-mana, perlukah kita bertahan?
Emil: Kalau kita yakin keadaan itu akan berubah, tak salah untuk bertahan... tapi kalau tidak, cut the losses and salvage what's left...

Comments

Anonymous said…
hang on there dear jahn!

ps: say hi to emil ;)
Mohamadjahn said…
theezlin
yes dear... i'm hanging on u...

p/s - Emil said, "Hi babe!"...back at u...
S Y A Z A said…
betul tu jahn!!
setuju..
cam yg aku wat..
atas nasihat ko gak..
Mohamadjahn said…
aku nasihat...
bukan hasut, kan!!!

Popular posts from this blog

BEN ASHAARI kata AKU TAK SUKA , AKU TAK SUKA LAA !

Hantu Kak Limah Balik Rumah

KEBAIKKAN COMPLEX CARBS