a MAN at Work!!!! episode 3

Assalamualaikum semua,

Bertemu lagi kita pada hari, malam... (whenever!) yang permai ini, ya...
Hari ini, Jahn nak bercerita sedikit tentang kerja Jahn so far...



memeritkan?



memenatkan?



merensakan?



membebankan?



membosankan?

mem...(apa lagi benda tak best kau nak cakap, Jahn?)

BUSITTTT la Emil!


nah, amik kau nak sgt, kan...hahahaha....pedulikan si Emil itu,kawan-kawan. saya akan bercerita dan sedaya-upaya menutup mulut Emil yang talkative like busittt itu, ya...

hmm, what do i got here...

kerja was good, still is... tapi dalam masa dua bulan ni aku rasa aku tak banyak develop apa-apa pun... meungkin sekali sebab aku ni a little highly UNMOTIVATED...

itulah yang nak diceritakan di sini... adakah aku ini seorang yang unmotivated? salah ke jadi unmotivated semasa buat pratikal ni, dapat elaun pun ciput, kan... hahaha, lagipun salah satu daripada determinants of job satisfaction adalah benefit, kan... so, i really think that i didn't benefit much... tapi takdelah membawak sampaikan aku ni tak bersyukur.

RM XXX, yang aku dapat itu rasanya dah cukuplah setakat-setakatnya sahaja. takdelah nak bermewah-mewahan tapi enoughlah dengan kerja yang aku buat...

itu yang kta nak dengar lagi....enoughlah dengan kerja yang aku buat, so, tak payahlah buat lebih-lebih...hahaha. lagi pula, seseorang di ofis memberitahu, "you ni, kan...internship student, kan... tak payah kerja-kerja sangat, you duduk-duduk je, cukup bulan ambik duit."

aku fikir balik, betul juga... aku pun buat-buat rajin untuk siapa, kan... ah, dungunya aku ni... hahaha

tapi, some part of me kata yang aku taklehlah perlampau ignorantlah, sebabnya itu memang tidak baik, kan...

so, kita buat lah kerja kalau disuruh, kalau tak... diam... wat research lagi bagus...hahaha

the end...

p/s - memang takde idea pun ni...hahahaha

Comments

Popular posts from this blog

BEN ASHAARI kata AKU TAK SUKA , AKU TAK SUKA LAA !

Hantu Kak Limah Balik Rumah

KEBAIKKAN COMPLEX CARBS