Entry post ni tak ada tajuk...sebab tak tahu nak bagi tajuk apa, cuma nak bagitahu apa yang terbuku dalam dada...

kadang-kadang kita merasakan yang kita teraniaya dengan keadaan. 
kadang-kadang kita sendiri bersekongkol untuk menganiaya orang lain dengan keadaan. 
adakah keadaan itu yang salah. 
atau kita memanipulasi keadaan yang kita tahu akan bergerak secara linear tanpa perlu merasa bersalah membiarkan insan terjerumus ke arah salah laku keadaan itu. 
sememangnya susah nak ditafsirkan. 
tapi kita kena percaya kepada takdir yang telah tertulis. 
setiap apa yang telah dijadikan tuhan itu bersebab dan saling melengkapi. 
walaupun kita tak dapat tengok rasional disebalik apa yang terjadi atau apa yang dibentangkan didepan mata, sepatutnya kita jangan mudah melatah dengan keadaan. 
hmm, sesuatu yang aku sukar nak lakukan lagi. pun begitu, kita patut tahu yang kita ni hanyalah pemain-pemain di atas pentas dunia. 
tak ada yang menang atau kalah secara mutlak, cuma manusia yang sudah diajar mengenal kasta menginterpretasikan perkataan 'kasta' itu dalam variasi bentuk yang pelbagai. 
kadang-kadang sesuatu yang tak payah patut pun boleh wujud. 
hmm, mungkin manusia dilahirkan untuk melakukan sesuatu yang diluar dugaan, atau lebih tepat menduga jiwa.
2 comments

Popular posts from this blog

Juliana Evans cakap dia takde adik, sepatutnya dia cakap "Aku takde adik macam tu!!!"

Hantu Kak Limah Balik Rumah

REVIEW SETIAP DETIK NAFASKU ~ DHIYA ZAFIRA