SEGMEN: BEN ASHAARI SOAL CINTA

Assalamualaikum semua,
kelik sini, nescaya ia akan membawa korang kepada entry Ben tentang segmen ini...


okaylah, entry kali ini adalah respon kepada segmen khas Bro BEN ASHAARI tentang SEGMEN CARI GADUH : LELAKI vs PEREMPUAN... segmen chenta, kan.... uuuuu!!!
jom tengok apa jawapan Jahn, of courselah dengan intervention daripada si lahanat Emil, kan... (itu sudah pasti!), LAYANNNNN...
  1. Wanita bagaimanakah yang menjadi pilihan hati anda ?


    Jahn: ermmm, malulah... independent woman kot...
    Emil: independent ke, yang boleh tanggung kau? hina sial!!
    Jahn: diamlah!! perempuan itu haruslah berkarisma..
    Emil: Karisma Kapuoq baruih?
    Jahn: DIAM!!![sambil menumbuk Emil laju-laju, Dushhhh!!]...dia mestilah berkarisma, tahu menjaga diri dan sangat berdikari...
    Emil: sebenarnya, berduit, tak menyusahkan dia dan tak mintak duit dia!!!
    Jahn: aku kata DIAM!!!
    {bergaduh lagi...}
    Jahn: I want both!
    Emil: astagfirullah... duniawi ni! bala, bala, bala sungguh bala!!! bala, bala!
  2. Definasi keseksian seseorang wanita bagi anda ..

    Jahn: tak perlu begini untuk sexy...
    Emil: ye ke???
    Jahn: being sexy is about how you convey yourself in public, sometimes...you don't have to dress revealingly to be sexy. sometimes, you'd look stupid rather than sexy, why? because you don't know the definition of sexy. for me sexy is about how you make people think about you.. so, the way you walk, talk, eat, and yes, dress is really important but it must also come with basic thing in sexiness... which for me is genes... do you think you're born with it?
    Emil: yeah, true... Lady Gaga is sexy but that is a stupid sexy, not sexy sexy...

  3. Apakah maksud PENGORBANAN CINTA bagi anda ?

    Jahn:.. this is hard, definitely untuk kebahagiaan the counterpart... cinta tak mengajar kita untuk mementingkan diri sendiri... cinta adalah sesuatu yang menuntut pengorbanan... kadang-kadang terlalu besar, sampai
    Emil: ...[tak nak komen...]
  4. Perlukah pasangan anda berkorban apa saja demi membuktikan cintanya pada anda?

    Jahn: perlu...
    Emil: contohnya?..hehehe...
    Jahn: bukan yang itulah, jahanam!! kita bercakap tentang komitmen di sini, so bila bercakap tentang komitmen, segalanya perlu dikorbankan... but then again commitment is no one man game, kedua-dua belah pihak perlu sepakat dan luckily sampai bila-bila pun both pihak tak akan korbankan segala-galanya kerana akan timbul pula tolak ansur disitu... kalau tolak ansur tidak ada maknanya, tak adalah komitmen at the first place, bila tak ada komitmen, sebenarnya tak ada cinta di situ...
    Emil: tak paham...
  5. Jika keluarga pasangan anda tidak mahu menerima anda sebagai menantu mereka , apakah yang akan anda lakukan ?

    Jahn: restu keluarga itu penting, selagi boleh cuba dapatkan restu... patutnya dapatkan... kalau tak dapat juga, Allah nak mendugalah tu... berserah sahaja sebab in the end, jalan yang gelap akan terang juga...
    Emil: pada aku, kita kena fight for what we want to... keluarga bukan penghalang kalau kita yakin dengan cinta masing-masing...
    Jahn: apa kata kalau mother-in-law korang seperti ni? omaigot, alaaaaaaa kassssssimmmmm!!kan...
    Emil: bodoh
  6. Berapa kalikah anda putus cinta ? Kenapa ?

    Jahn: putus cinta tak pernah, kena reject adalah 2-3 kali...hahahaha...
    Emil: loser sial...
    {bertumbuk lagi}
  7. Pada pendapat anda , lelaki atau perempuankah yang mudah berlaku curang ? Secara umum ... kenapa ?

    Jahn: kedua-dua pihak memainkan peranan dalam hal ni...
    Emil: ahhhhh, diamlah, jawapan safe sangat, pada aku lelaki mudah berlaku curang sebab awek mereka membosankan!
    Jahn: kan... aku pun fikir camtu tapi sama je pompuan pun dorang main kayu tuga bile BF dorang jauh...
    Emil: alah, jauh bendaaaaa!! kalau dah playgirl tu BF kat sebelah pun mampu nak kenyit mata kat jantan lain, okeh!
    Jahn: kesimpulanya? lelaki ke pompuan?
    Emil: lelaki...ehh, pompuan...arghhh!!
    Jahn: hahahaha, rasanya lelaki kot...betullah tu, bukan nak backup perempuan tetapi saya bercakap dari segi pengalaman, sebab both lelaki dan perempuan yang saya kenal buat benda ni... tapi lelaki ramai sedikit...




    Emil: Jahn, aku ada bukti ni haaa...pompuan lagi senang berlaku curang!!!
    Jahn: kau bodoh, kan...
  8. Apakah anda seorang yang mudah cemburu ?

    Jahn: sekali lagi dinyatakan di sini, saya tidak pernah bercinta so, saya tidak boleh cakap... tapi rasanya saya akan try jadi seorang yang tidak cepat, diulangi tidak cepat cemburu buta...
    Emil: jeles, biasalah tu... sayang, kan...
    cemburu, akibatnya... tu dia!!

Comments

yanie said…
ahahhahaha aku suke entry ni... mmg menarik... aku da berubah jadi setia okehh.. btw, sila ke blog aku.. aku memerlukan pendapat

arghhhh... nape dkat bahagian Belog yang Jahn suka baca... xde nama akuuuuuuu

akuuuu kecikk hatiiiiiiiiii dengannnnnnn kauuuuuuuuu
Mohamadjahn said…
sebabnya kau dah gila lama tak update... skang je baru nak update, kan... t aku letak balik... kau pun tak linkkan belog aku kat blog kau kan...link kan gak!
yanie said…
bodo ni... aku link kan semua org okehhh... kau punye da lama gile ade dlm list aku... aku jek xde dlm list kauuu
sudahlahhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh
JAHNTANNNNNNNNNNNNNNNNNNNNN
Mohamadjahn said…
join la segmen ni... buat kau punya...
Dekcik said…
jom kite bertukar pendapat =)
dari blog abg ben
macam2 jwpan yg ade...

http://sweetchoc91.blogspot.com/2011/03/segmen-ben-ashaari-soal-cinta.html
wah jawapan yang menarik hati miahaaha,.,
btw yart singggah dri bro ben nye segment ;)
Mohamadjahn said…
terima ksih kepada dekcik dan contengan hati kerana membaca entry ini...hehehe
solomolo said…
macam-macam jawapan ada...
ser0nok baca...



salam ziarah dari segmen s0al hati En Ben...
mas saari said…
singgah dari segmen BA
salam perkenalan

macam2 pendapat tentang cinta
jom baca pendapat saya!
http://masikarfan.blogspot.com/2011/03/segmen-ben-ashaari-soal-cinta.html

wah! detailnya
siap gambar lagi..
Mohamadjahn said…
salam kepada solo molo dan mas.saari,

terima kasih kerana menyukai entry mengarut ini...hahahaha...

selalu2lah singgah ke sini, ya...

Popular posts from this blog

BEN ASHAARI kata AKU TAK SUKA , AKU TAK SUKA LAA !

Hantu Kak Limah Balik Rumah

KEBAIKKAN COMPLEX CARBS