aku tak tengok Hikayat Merong Mahawangsa lagi, so, kau ada masalah?!!

Assalamualaikum semua,



Apa pendapat korang dengan perangai meng-copy blog entry seseorang then paste dekat blog kau?

Jahn: I'm not talking about you Yanie... I was just asking... semalam my friend suruh aku review Hikayat Merong Mahawangsa but aku still tak tengok lagi... so dia kata, copy paste jelah orang lain punya dan blog... seriously!!
Emil: yeyeje!!

yes, disebabkan aku tak tengok lagi the movie (stop cakap aku ketinggalan zaman, aku takde masa lagi nak tengok that movie, I'll watch it by this weekend, InsyaAllah!), so aku tak bolehlah nak blog it... I want it to be at my point of view bukannya orang lain...

so, buat apa kau nak copy paste entry orang lain dan make it yours? walaupun dah show credit sekalipun, I don't like it... motif copy paste? nak review benda yang kau sendiri tak sure? tu bukan review (sebab kau tak view lagi, hahaha!), nak dapat trafik tinggi dengan keyword yang selalu orang taip dekat keyboard? (yes! aku pun) tapi aku takdelah resort sampai tahap ni... plagiarizing someone's work for personal interest...


Jahn:  actually dulu aku camni juga tapi I realized that I want to blog from my heart...
Emil:  bagus... so bila nak tengok Hikayat Merong Mahawangsa?

Hikayat Merong Mahawangsa


This is just a preview!

Ceritanya senang... this Merong guy, mak aihh..I mean Merong Mahawangsa ini adalah herolah basically, kan... dilakonkan oleh Stephen Rahman Hudges... that's it... itu je yang aku mampu cerita sekarang, hahaha!!

takdelah... ni haa..

berlatar belakangkan 120 AD, semasa empayar rom was at its peak, semasa dinasti han gah dia tanah besar china, dan semasa tanah melayu tidak bernama tanah melayu lagi, semasa islam belum bertapak (kot)... itulah latar masa cerita ni...

omaigot... aku langsung tak tahu pasal this hikayat, nampak sangat aku tak pernah ambil peduli dengan sastera melayu, kan?

apa-apa pun, filem yang menelan belanja RM 8 juta ini adalah salah satu filem patut tonton 2011 sebab dengarnya cerita ni best... can't wait to watch!!!

sila layari laman web rasmi Hikayat Merong Mahawangsa a.k.a The Malay Chronicle: Bloodlines untuk makluman lanjut... hehe

Comments

Popular posts from this blog

BEN ASHAARI kata AKU TAK SUKA , AKU TAK SUKA LAA !

Hantu Kak Limah Balik Rumah

KEBAIKKAN COMPLEX CARBS