ucapan menang Oscar, kan...

Assalamualaikum semua, 







When did I started blogging... hmmm... that is something to ask...

okay...tracking back my 1st entry here... it was aku la ni, weih!!!!! 
ditulis pada 12 November 2008,... yes, 2008!
dah lama...
waktu tu kan era IT... sekarang pun, I mean like baru nak jadi macam sekaranglah... dimana kita masih lagi menggunakan windows xp, kan.... monitor gedabak besar, kan... and... Facebook tak glemer lagi...waktu tu era Myspace, kan...

dekat situlah aku kenal kak Dhiya Zafira denagn lebih dekat lagi... seorang novelist yang sangat saya kagumi... karya pertama yang menjengah minat saya kepada novel kembali adalah karya beliau... Rindu Belum Berhenti. 

that was my 1st blog entry... but I figure out yang blogging is not easy as it seems sementelah kau memang tak ada laptop sendiri, kan... nak ke CC je memanjang pun susah jugak... nak guna laptop orang je, cam tak sedar diri pulak, kan... so, minat aku yang satu ni jadi terabai... and jadi terbuang macam itu jer... blog aku jadi bersawang, lebih dari itu, jadi lebih daripada... entah, tak tahu nak cakap apa, macam blog ni tak pernah wujud... sedih jugak sebenarnya... there's a lot of gaps actually, my second entry masa tu adalah in the same month. the next month dah tak ada...sambung balik pada january 2009... sebab nak upload gambar budak-budak kelas waktu bercuti di pulau kapas...teringat balik...I miss the days back then... waktu masih muda...here's the link.

 25/6/2009, that was the last blog entry for the year...  aku tulis semula pada 20/4/2010... around 10 months aku menghilangkan diri dari dunia blog... sebab apa? entah... mungkin aku rasa kecewa sebab aku suka menulis, walaupun kadang-kadang (dan membawa kepada always) tulisan aku ni craps and sampah tapi I was like... hopping yang ada orang sudi baca... yelah, kita buat sesuatu untuk orang kenal kita, bukan nak glamor atau nak dikenali in a manner yang macam itu tapi... kalau ada orang yang baca blog kita kita rasa best inside, macam rasa terharu dan teruja. maybe sebab itu aku stop berblog.

sedih sebenarnya...

and recently (aku tak sure sangat recently ke tidak) blogspot boleh track stats... dari situlah aku nampak harapan, aku nampak ada sinar (wah, kan...) yang apa ajelah yang aku buat dekat sini bukannya sia-sia... 

but before that, thanks to Yanie sebab tell me to start blogging again and to start serikan blog aku yang kusam kusut tu... yelah, kalau rumah kau macam reban ayam, manalah ada orang nak masukkan... that's what I did. aku buat balik semula blog aku, cari orientasi yang aku nak dengan blog ni, nak cerita pasal apa, nak buat apa dengan this personal space of mine... akhirnya... dari situlah I'm COOL! (Scar) lahir. dari situlah Emil wujud dan dari situlah Jahn dapat jadi diri dia di sini.

So, kepada sesiapa sahaja yang view blog saya ni... terima kasih banyak-banyak sebab you guys are truly wonderful people... tak kisahlah, silent reader, haters ke... sekalung terima kasih saya ucapkan... dan kepada rakan-rakan... terima kasih yang tak terhingga... (ucapan macam menang Oscar, kan...)




p/s - Ben Ashaari panggil aku Mil... best gak nama Mil tu, kan... okaylah nak tukar nama... bosanlah guna nama Jahn jer... Emil, Mil... Mil... Mil... hmm...




Comments

Popular posts from this blog

BEN ASHAARI kata AKU TAK SUKA , AKU TAK SUKA LAA !

Hantu Kak Limah Balik Rumah

KEBAIKKAN COMPLEX CARBS