drama bunuh diri KB MALL, motip kau terjun?

Assalamualaikum semua,

wah nak ceciter apa hari ni? banyak kalau nak diikutkan tapi mampu ke Jahn? hmm... entahlah...

okay, nak cerita pasal cik adik yang dah hilang akal jiwa dan sukma yang waras itu nak bunuh diri pun cam dah ramai ceciter dah, kan...

gambar 1
Awek itu: kau... kau buat apa kat sini, nak amik gambar? cepat aku dah posing!!

gambar 2
ahli bomba: dik, jangan dik... keluarga adik sayang adik lagi!!
awek itu: ah sudahlah bang, abang tak sayang saya!!
ahli bomba: motip adik cakap camni??
awek itu: ahh sudah lah!!

gambar 3
ahli bomba: don't die on me adik!! please I'm begging you my baby!!
awek itu: lepas kan, lepaskan I.. I nak kuak lentang ni!!

gambar 4:
awek itu: yeeehaaa!!wooooooouuuu!! angin!! yeah!!
sori yer... bergurau kasar... kepada awek itu, sebenarnya Jahn bukannya pandai-pandai nak bagi nasihat... nasihat Jahn ni kadang-kadang haprak jugak tapinya...

ada fikir tuhan tak bila nak bunuh diri tu... katanya ada masalah dengan keluarga dan cinta... besar sangat ke masalah tu sampai nak bunuh diri...

memanglah orang selalu cakap ingat-ingatlah mati, tapi bukannya ingat-ingatlah pergi mati dik... harap adik sejahtera, tenang dan tenteram di sisi keluarga.. jangan dibuat lagi pe'el dan kelakuan yang mengarut ni yer..

Jahn: macam-macam...
Emil: itulah dia kalau masalah tu banyak sangat..
Jahn: ini bukan tentang banyak masalah ke tidak.. caranya tu...
Emil: yelah, itulah maksud aku.. banyak sangat masalah sampai tak reti dah nak fikir betul-betul...
Jahn: hmm, harap dia insaflah lepas ni ek... lepas dah glemer ni... mana tau jadi artis...
Emil: kau bodoh, kan...

gambar versi berita harian lebih dramatik lagi walahhhhh!!

tapi, kan... rasanya kalau bomba tak datang.. sanggup ke awek itu terjun? hmm... ke auta je... bila dah sure ada tilam siap bagai kat bawah tu dia terjun..hmm, hanya awek itu sahaja yang tahu...wallahualam...
2 comments

Popular posts from this blog

Juliana Evans cakap dia takde adik, sepatutnya dia cakap "Aku takde adik macam tu!!!"

Hantu Kak Limah Balik Rumah

REVIEW SETIAP DETIK NAFASKU ~ DHIYA ZAFIRA